Turistična ponudba v okolici

Pristno in domače

Vemo, da vas bo okolica Dobrne prevzela. Nepozabni bodo trenutki na farmi jelenov, okus ter vonj Minkinega »štrudla« pa vas bo spremljal še dolgo potem, ko boste že zapustili Dobrno.

IZLETNIŠKA KMETIJA: DOMAČIJA LAMPREČEK

4,5 km
60 min

Pohodniki se odpravijo na 4 kilometre dolgo pot po gričevnati pokrajini do domačije Lamperček:

Prihod na DOMAČIJO LAMPERČEK zaznamujeta mogočna stara lipa in kovana vrata z lovskimi motivi, kjer je vhod na kmetijo. Za obiskovalce je urejeno tudi veliko parkirišče ob glavni cesti. Ob prihodu skozi vhodna vrata se vam pogled odpre na neokrnjeno naravo, ki jo s svojo prisotnostjo popestrijo živali, ki se prosto sprehajajo po ograjeni kmetiji. Na približno 13 ha ograjeni površini lahko občudujete navadne jelene damjake in muflone.

Največja posebnost izletniške kmetije je domačnost in neposreden stik obiskovalca z naravo in živalmi, ki jih je možno hraniti in mirno opazovati med pogovorom, klepetom ali malico. Vsebinsko vsebuje kmetija etnološki muzej, lovski muzej, večji pokriti družabni  prostor z zunanjim otoškim igriščem in  zunanjim igriščem namenjeno različnim športnim aktivnostim.

Opis poti

Iz pred hotela Vita zavijete levo do centra Dobrne, kjer v krožnem križišču zavijete desno in pot nadaljujete mimo gostišča 3glav, avtobusne postaje vse do Zavoda za usposabljanje, kjer vas table usmerijo v Lokovino. Cesta se prične počasi vzpenjati. Na drugem križišču zavijete levo. Po približno 300 metrih lahko na griču na desni strani vidite razvaline Kačjega gradu. Pot nadaljujete po asfaltirani cesti do naslednjega križišča, kjer zavijete desno in se pot prične počasi spuščati v dolino, kjer je meja občin Dobrna in Velenje. Naprej po cesti, čez mostiček in navkreber kjer boste na desni strani že videli ogrado jelenov. Na vrhu vas pričakuje stara domačija Lamperček, kjer vhod krasijo velika kovinska vrata z motivom jelenov in divjih petelinov.

Kontakt

Domačija je v letnem času odprta vsak petek od 15 ure in v soboto in nedeljo od 10-20 uri. Po predhodni najavi pa katerikoli dan v tednu.

Izletniška kmetija, Domačija Lamperček, Črnova 1, 3320 Velenje
Kontakt: Tomaž Drev Tel: 03-589 01 04 Info GSM: 031 318 101 e-mail: tomaz.drev@siol.net

www.domacija.lampercek.com

ČEBELARSTVO KRULEC

90 min

Čebelarstvo Krulec je 700 metrov oddaljeno od hotela Vita. Ob obisku boste izvedeli marsikaj koristnega in zanimivega o čebelarstvu in življenju čebel. Pri njih lahko kupite domač lipov, cvetlični, kostanjev, akacijev in mešani gozdni med, matični mleček, propolis – zadelavina, čebelji vosek, sirup s smrekovimi vršički z medom.
Po predhodni najavi je možna degustacija in nakup čebeljih izdelkov.

Opis poti

Izpred hotela Vita zavijete proti centru Dobrne, kjer v krožnem križišču zavijete levo, čez most ter pri prvem odcepu zavijete zopet levo. Na poti, ki se močno vzpenja imate lep razgled na zunanji bazen hotela Vita in na dolino Dobrne. Pot nadaljujete po asfaltni cesti do stanovanjske hiše kjer boste opazili napisno tablo ČEBELARSTVO KRULEC.

ČEBELARSTVO KRULEC, Klanc 86a, 3204 Dobrna
Delovni čas: po dogovoru
Kontakt: g. Ivan in ga. Sonja Krulec
M: 041 226 393, 051 335 616
E: ivan.krulec@gmail.com

IZLETNIŠKA KMETIJA PRI MINKI

1 km
10 min

Pri Minki vam postrežejo s pestro izbiro domačih aperitivov (npr. borovničevec, orehovec, slivovka itn.), zeliščnih čajev, sokov, turško kavo in belim ali rdečim vinom. Če si ob tem zaželite še kaj za pod zob, vam z veseljem pripravijo narezek iz domačih suhomesnatih izdelkov. Te je poleg ocvirkov, paštet in različnih namazov mogoče kupiti tudi v njihovi trgovini. Poleg tega vas oskrbijo še z ozimnico (npr. čemaž v bučnem ali olivnem olju, vložene kumarice, mešana solata, slivova marmelada itn.), v poletnih mesecih pa vam je na voljo še sezonska zelenjava z domačega vrta. Trgovina obratuje vsak četrtek med 15.00 in 19.00 in petek med 10.00 in 14.00 uro.

Minko, po kateri je izletniška kmetija dobila svoje ime, gostje od blizu in daleč najbolj poznajo po izjemno pestri ponudbi različnih slaščic. Ob predhodnem naročilu vam pripravi vse, od jabolčnega ali skutnega zavitka, gibanice, sladkih skutnih štrukljev, do medenjakov, mešanega čajnega peciva, potice in še marsikaj. Ob sobotah dopoldne se lahko z Minkinimi dobrotami okrepčate na tržnici poleg občinske stavbe v središču Dobrne, kjer vam občasno ponudijo še kakšno novost, pripravljeno po trenutnem navdihu.

Opis poti

Izpred Hotela Vita vas kilometer dolga v smeri Paškega Kozjaka najprej vodi mimo Vile Higiea in Hotela Park ter stavbe nekdanjega Kina. Po približno petsto metrih prispete do razkrižja treh cest, kjer izberete srednjo in po nekaj metrih navkreber na desni strani zagledate prepoznavni znak kmetije, in sicer smejoči se keks.

Klanc 29, 3204 Dobrna
T: 03 577 83 33
M: +386 31 78 36 29
E: pri.minki@yahoo.com
Facebook in Twitter: @PriMinki‎

KMETIJA MAROVŠEK

56 min

Kmetija Marovšek leži na obronkih Paškega Kozjaka v Brdcah nad Dobrno in nudi možnost preživljanja prostega časa v naravnem okolju podeželja, spoznavanja rastlinskega in živalskega sveta ter življenja in dela na kmetiji, predvsem pa organiziranja raznih srečanj, piknikov, družabnih dogodkov in prireditev. Stara kmečka klet, preurejen stari hlev in kovačnica so vsebinsko povezani v pristno domače okolje primerno za piknik in druge prireditve. Na razpolago so urejene sanitarije, pokriti prostor s cca 100 sedeži, priročna kuhinja ob zunanjem kaminu in kmečki peči, pitna mrzla in topla voda ter elektrika.

Opis poti

Gibanja željni obiskovalci, lahko pridete na piknik tudi peš iz Dobrne po Anini poti iz Hudičevega Grabna. Od jame Ledenice se vzpenjate po Anini poti slabih dvajset minut ob hudourniškem potočku do gozdne vlake, ki vas pripelje na »Zapoule« kmetije Marovšek. Tu se odpre lep pogled na položne travnike in gozdne obronke kmetije ter okoliško hribovje.
Okolica nudi veliko možnosti za raznovrstne aktivnosti na urejenih travnih površinah, sprehode v naravo, možni so daljši pohodi po poteh Paškega Kozjaka, ogled stare kočlarske hiše s črno kuhinjo na domačiji Šumej, itd.

Kmetija Marovšek, Brdce 2a, 3204 Dobrna
T: +386 31 259 636 – Branko Brecl, +386 41 205 732 – Eva Brecl
E: branko.brecl1@gmail.com
W: www.piknik-marovsek.si

HIŠA KULTURNE DEDIŠČINE POLENEK

800 m
20 min

V nekdanjem gospodarskem poslopju Term Dobrna – topliškem kozolcu – je urejena pestra zbirko predmetov, ob katerih se nam pred očmi odvijejo prizori iz življenja in dela naših prednikov. Razstavljena so orodja domačih obrti, kot so čevljarstvo, krojaštvo, mlinarstvo, krovstvo, žganjekuha, kovaštvo, čebelarstvo in drugo. Za nekaj trenutkov pa se lahko preselimo v meščansko kuhinjo, črno kuhinjo, kmečko “hišo” z nabožnimi slikami, domačo kmečko izbo ali “štiblc”. Z zbirateljstvom se Jože Polenek, po domače Kotnikov Joža, ukvarja že več kot 10 let in je v tem času zbral lepo število predmetov, resnično vrednih ogleda.

Opis poti

Izpred Hotela Vita vas pot vodi naprej mimo Vile Higiea in Hotela Park. Nato nadaljujete pot nad peščenim parkiriščem Hotela Park, ki vodi v hrib. Po približno 400 metrih zavijete desno da pridete do cilja.

Hiša kulturne dediščine Polenek
Delovni čas: po dogovoru
M: +386 41 844 261 (Jože Polenek)
E: polenek.joze@gmail.com

ČRNA KUHINJA ŠUMEJ

56 min

Domačija Šumej v Brdcah nad Dobrno je ena redkih manjših kmetij na področju občine, ki je do današnjih dni ohranila del stavbne in kulturne dediščine naših prednikov. Najstarejši del domačije je črna kuhinja, kar dokazuje okence v dimnem delu črne kuhinje in detajli lesenih tečajev na vhodnih vratih. Ko vstopimo v hišo, se zdi, kot bi se čas že davno ustavil; v njej podoživimo način bivanja izpred tristo let.

Opis poti

Izpred hotela Vita se odpravite proti centru Dobrne, kjer v krožnem križišču zavijete levo ter pot nadaljujete ob glavni cesti proti Hudičevemu grabnu. Na razcepu ceste za Klanc in Zavrh, boste šli naravnost mimo graščine Dobrnica. Nadaljujte pot do smerokaza za jamo Ledenico. Od jame Ledenice se vzpenjate slabih dvajset minut ob hudourniškem potočku do gozdne vlake, ki vas pripelje do turistične kmetije Marovšek, kjer vam po predhodnem dogovoru pokažejo črno kuhinjo na domačiji Šumej.