Pohodniške in kolesarske poti

V naravo za dvig srčnega utripa

Za raziskovanje hribovite okolice Term Dobrna, se podajte na katero od mnogih pohodniških poti. Dobrna je idealno izhodišče tudi za kolesarje. Na svoj račun boste prišli tisti, ki imate radi vožnjo preko hribov in dolin, kakor tudi tisti, ki s čelado na glavi osvajate asfaltna prostranstva.

KOLESARSKE POTI

Dobrna je idealno izhodišče za kolesarje. Na svoj račun boste prišli tisti, ki imate radi vožnjo v samoti ali preko hribov, dolin in travnikov, kakor tudi tisti, ki s čelado na glavi osvajate asfaltna prostranstva.
Destinacije so skoraj neomejene, od prelepe Savinjske doline z Mozirskim gajem in Logarsko dolino do Šmartinskega jezera in Celjskega gradu. Možnosti v okolici Term Dobrna je resnično ogromno.

Predlogi poti

• Terme Dobrna - Paški Kozjak (težavnost poti III. stopnje - približno 14 km)
  • Terme Dobrna - Rogla (težavnost poti IV. stopnje - približno 34 km)
  • Terme Dobrna - Lovska koča nad Dobrno (težavnost poti II. stopnje - 7 km)
  • Terme Dobrna - Šmartinsko jezero - Ribiška koča (težavnost poti I. stopnje - 14 km)
  • Terme Dobrna - Vitanje - Paški Kozjak (težavnost poti III. stopnje - 20 km)

Celodnevni najem e-kolesa    40,00 €

Cena velja za celodnevni najem enega e-kolesa, čelade in ključavnice med 9.00 in 19.00 uro. Najem e-kolesa opravite na recepciji hotela Vita. Cenik v EUR je veljaven od 08. 03. 2024 do 29. 12. 2024. Doplačila in ostali pogoji dostopni na recepciji Hotela Vita. Vse cene vključujejo DDV. Pridržujemo si pravico do spremembe prodajnih pogojev, cen in tiskarskih napak.

Poldnevni najem e-kolesa    30,00 €

Cena velja za poldnevni najem enega e-kolesa, čelade in ključavnice med 9.00 in 14.00 uro ali med 14.00 in 19.00 uro. Najem e-kolesa opravite na recepciji hotela Vita. Cenik v EUR je veljaven od 08. 03. 2024 do 29. 12. 2024. Doplačila in ostali pogoji dostopni na recepciji Hotela Vita. Vse cene vključujejo DDV. Pridržujemo si pravico do spremembe prodajnih pogojev, cen in tiskarskih napak.

ANINA POT

3 h

Pot je dobila ime po Ančki, nekdanji lastnici Šumejeve domačije, ki je v hiši z ohranjeno črno kuhinjo prebivala še do leta 2005. Anina pot je speljana po gričevnatemu svetu med hudourniško Dobrnico in reko Hudinjo, ki priteče iz smeri Vitanja. Tod ni strnjenih naselij, ampak le skupine hiš in posamezne kmetije, posejane med sadovnjaki in vinogradi, kjer boste srečali domačine, ki vam bodo o življenju na tem delu Občine Dobrna znali marsikaj povedati.

Opis poti   3 h

Iz centra Dobrne vodi pot po cesti mimo ruševin vile Ružičke proti Hudičevemu grabnu, mimo graščine Gutenek (bivše pivovarne) do »kneippovega« korita s kristalno čisto vodo, ki izvira izpod skale. Od jame Bierkeller – Ledenice in slapa Drenovec se strmo vzpenjate ob slapovih hudourniškega potočka Drenovec do jase, primerne za piknik. Po travnati cesti prispete do kmetije Marovšek z lepo urejenim piknik prostorom, kjer vam bodo na vašo željo pokazali tudi staro kovačnico in manjšo zbirko starin. Pri odcepu zavijete desno navzdol proti Šumejevi domačiji, kjer si lahko ogledate ohranjeno črno kuhinjo, nato pa pot nadaljujete okoli hriba Gruševec v zaselek Zavrh. Na razpotju zavijete desno in po cesti nadaljujete pot do naslednjega križišča, kjer zavijete levo mimo križa in nato po asfaltirani cesti navzdol vse do kmetije Blažič, ki ima dobro ohranjeno stavbno podeželsko dediščino, kaščo in kozolec, in kjer vam ponudijo tudi odlični med. Željni dobre vinske kapljice lahko po nadaljevanju poti zavijete levo v hrib do kmetije Dražnik, kjer vam ponudijo tudi med in ostale čebelje izdelke. Nato se spustite nazaj v dolino in pot nadaljuje mimo Švabove domačije in kapele do križišča, kjer zavijete desno in nadaljujete pot po makadamski cesti proti izletniški kmetiji Vrba. Sledi še travnata pot proti cerkvi Sv. Miklavža in naprej še zadnji vzpon po panoramski poti, kjer se na vrhu pred vami razprostre enkraten razgled na Dobrno z njeno okolico. Preostane vam samo še spust v dolino proti centru Dobrne.

LOŠKA POT

3 h

Za dolino Loke je značilen kraški svet z rdeče-rjavo zemljo »terra rosso«, z vrtačami, ponikovalnicami in celo s kraško jamo, imenovano Osrečanova zvonica. Na poti si boste lahko ogledali več kot 450 let star Vovkov mlin, ki je v preteklosti mlel žito za potrebe Kačjega gradu. Pot vključuje tudi obisk domačije jelenov Lamperček.

Opis poti   3 h

Pot vodi iz središča Dobrne skozi zdraviliški kompleks po cesti v Klanc, kjer na pobočjih ležijo vinogradi. Pot se vzpenja do naselja Loka pri Dobrni. Pot nadaljujete mimo Čerjakove kapele proti dolini mlinov, kjer ob poti stojijo več kot 300 let stari ostanki mlinov, in sicer Gregorjev, Petračev, Sedevšekov in dva Vovkova. Najbolj ohranjen je več kot 450 let star zgornji Vovkov mlin, ki je v preteklosti mlel žito za potrebe Kačjega gradu.

Pot nadaljujete po označeni poti do domačije Lamperček, kjer si boste ogledali jelene in se okrepčali z domačimi dobrotami. Pot vas bo nato vodila še na domačijo Blažiševih, kjer hranijo zanimivo zbirko starin – starih koles, sabelj, predmetov iz vsakdanjega življenja ter starih slik Dobrne z okolico. Pot boste ob pogledu na ruševine Kačjega gradu nadaljevali po označeni poti nazaj proti dolini, mimo ribnikov do graščine Novi grad v Lokovini in če zavijete levo, ste spet v središču Dobrne.

POT NA PAŠKI KOZJAK

16 km
3,5 h

Glavni vrhovi Paškega Kozjaka, dobrih 10 km dolgega, ozkega in zelo strmega apnenčastega pogorja so znano razgledišče Špik – 1109 m, najvišji vrh Basališče – 1272 m in najvišji vrh Dobrne Štrukljev vrh 1227 m. Malo pod Špikom je župnijska cerkev Sv. Jošta (1063 m), iz leta 1884. Poleg cerkve so še baročno zasnovana stavba župnišča, predelana v letu 1820, osnovna šola ter nekdanja mežnarija, tipična kozjaška stanovanjska hiša. Tu poteka tudi tromeja med občinami Dobrna, Velenje in Slovenj Gradec. Sv. Jošt je zaščitnik poljščin in mornarjev. Kakih 100 m nižje na južnem pobočju pa je planinski dom, ki ga upravlja PD Velenje. Dom je odprt vsak dan preko celega leta.

Opis poti

Markirana planinska pot vodi iz centra Dobrna mimo hotela Vita proti Zdraviliškemu domu, po cesti do strmine čez Klanc in do »Žeblarjeve kapele« na vrhu Klanca. Kažipot nas opozori, da je tu odcep za Loko, mi pa krenemo naravnost po cesti, to je po lažji poti, ki je dobro označena in primerna zlasti za pohode v zimskih razmerah. Strma pot pa zavije levo v hribovit gozd, se nadaljuje po kolovozu. Cesta nas pripelje do kmetije Jurk, od koder vodi desno navzgor dobro označena Šaleška planinska pot, levo pa pot XIV. divizije. Pot XIV. divizije vodi levo navzgor po kolovozu. Iz smrekovega gozda pridete na travnik in krenete proti vrhu, od koder je lep pogled na Velenjsko jezero, Mozirske planine in Savinjske Alpe v ozadju. Travnata planota pred vami se imenuje Visoko. Tu stoji granitni spomenik v spomin na preboj XIV. divizije. Pot nadaljujete po travniku navzdol proti domu na Paškem Kozjaku. Šaleška planinska pot pa se vije desno od Jurka strmo v hrib po kamnitem terenu in se nadaljuje po lepem smrekovem in macesnovem gozdu do makadamske ceste, ki pelje proti planinskemu domu.
Obe poti se združita pri križišču z velenjsko cesto že blizu planinskega doma. Od planinskega doma vodi pot po cesti navzgor do cerkve Sv. Jošta na Paškem Kozjaku in levo proti Špiku 1109 m. Z vrha Špika je čudovit razgled na Mozirske planine, Raduho, Peco, Uršljo goro in Savinjske Alpe. Iz Dobrne do koče na Paškem Kozjaku je 3 ure hoda, do vrha Špika pa še 0,5 ure. Pot večinoma poteka po gozdovih, kjer je zlasti poleti prijetna senca, primerna je za vsakega pohodnika, ki si želi miru, svežega zraka in lepega razgleda.

GOZDNA UČNA POT

2,8 km
1 h 45 min

Del Anine poti je tudi Gozdna učna pot, na kateri boste lahko na zabaven način spoznavali ohranjeno naravno in kulturno dediščino. Območje Drenovca, kjer poteka nova gozdna učna pot, je z divjino hudourniške soteske, s slapovi, slikovitimi skalnimi stolpi in z nedostopnimi gozdnimi pobočji eno od teh posebnih “naravnih svetišč”. Na pisanih travnikih in jasah se boste lahko spočili, ob poti pa spoznavali rastlinski in živalski svet ter življenje in delo na kmetiji.

Opis poti

Gozdna učna pot se začne pri jami Ledenica, nato pa vodi skozi skrito divjino soteske Drenovec najprej na Brdce, na planoto do kmetije Marovšek in dalje do ohranjene črne kuhinje na domačiji Šumej. Povratek poti nazaj v dolino poteka delno po isti poti, pri odcepu na začetku gozda pa se nato vije mimo slikovitih skalnih stolpov sredi strmih gozdnih pobočij in se zopet zaključi pri jami Ledenici.